Dag zes, Williamstown en Niagara-on-the-lake - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu Dag zes, Williamstown en Niagara-on-the-lake - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu

Dag zes, Williamstown en Niagara-on-the-lake

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg kirsten

13 Juli 2014 | Canada, Niagara Falls

Ondergetekende was vannacht/vanmorgen alweer om drie uur wakker.
't "Klokje" werkt dus nog steeds niet helemaal naar wens. Gelukkig daarna nog wel weer wat geslapen, anders zou ik intussen gesloopt zijn, want dit gaat al zo vanaf afgelopen dinsdag.
Om acht uur staan we dagelijks meestal op en rond negen uur zitten we vandaag aan het ontbijt in Williamstown. Het is ongeveer tien uur als we in de auto zitten en daarna duurt het nog een uur voordat we op de snelweg zijn.
De reis naar Niagara is plm. 350 mijl, dus nog een behoorlijk eind te gaan. De snelheid op de snelwegen ligt hier rond 65 mijl per uur. Het valt op dat ook iedereen zich daaraan houdt en er is niemand die je hier keihard voorbijscheurt. De verkeersregels zijn streng. Wie twee keer een snelheidsovertreding maakt is zijn rijbewijs kwijt. Wie 2 x te hard rijdt op plekken waar een snelheidsbeperking geldt in verband met wegwerkzaamheden krijgt eenzelfde sanctie opgelegd.
We stoppen twee keer, de eerste keer om te lunchen, daarna nog een keer bij een shoppingmall. Daar valt het aanbod tegen, het blijkt in dit geval te gaan om een vestiging van Macy's waar voornamelijk outletartikelen worden verkocht. Hier heb ik nog een paar Nike sportschoenen op de kop getikt. Bijna iedereen loopt hier op sportschoenen of sneakers (zelfs dames op leeftijd) ongeacht wat ze verder dragen, dus ook onder rok, jurk etc. Dat levert soms komische plaatjes op. Nemen ze misschien hun gewone schoenen mee naar het werk?!
Rond half zeven in de avond komen we aan in Niagara, opnieuw (net als gisteren) in een mooi hotel, met een nette kamer. Zelfs een roos op het kussen ontbreekt niet. Het valt ons op dat de Amerikanen bijzonder vriendelijk en hulpvaardig zijn. Er wordt van alles verteld en uitgelegd, ook zonder dat je erom hoeft te vragen.
Gauw nog even allemaal gedoucht en rond 20.00 uur het plaatsje ingelopen om te gaan eten. Wat een mooie huizen zien we hier, je kijkt je ogen uit! De planning is om morgen naar de Niagara watervallen te gaan en daar met de boot de "Hornblower" een rondvaart te maken. Er zijn rond de watervallen nog andere dingen die we kunnen bezoeken, dus het wordt weer een dag met een vol programma. Vandaag (en deels ook gisteren) waren wat rustiger dagen omdat we van New York naar Williamstown en daarna Niagara moesten reizen.We verheugen ons alweer op de dag van morgen.

• 13 Juli 2014 - 13:24

Gerlinde:

Lieve familie,
    Mooi om te lezen wat jullie allemaal ondernemen. Mooie plaatjes toegevoegd. Die amerikaanse trucks prachtig. Echt Amerika. Hoop voor jouw Astrid dat je beter slaapt. Ben benieuwd naar de watervallen dat lijkt ons prachtig.
    Hartelijke groet Fam. Brummelhuis

• 13 Juli 2014 - 13:39

Marloes:

Klinkt allemaal fantastisch
    Heel veel plezier nog en geniet er van

Liefs Marloes

Opa En Oma Hannink:

Hallo luitjes. Mooi weer hier. Wat indrukwekkend moeten al die bezienswaardigheden zijn! Fijn dat alles goed gaat en veel grrrroetjes van de oudjes:) (en bassie karin en martin)