dag vier in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu dag vier in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu

dag vier in New York

Door: Astrid en Kirsten

Blijf op de hoogte en volg kirsten

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

New York, the city that never sleeps.....inmiddels zijn we er wel achter dat dit ook echt klopt. Overdag,´avonds en ´s nachts, het leeft hier 24/7. Voor ons is het wellicht een beetje vreemd, maar onze kamer in het hotel heeft enkele beglazing! Het geraas, getoeter, de sirenes etc. van het verkeer gaat dag en nacht door. Vanavond om 22.00 op Times Square was het nog net zo druk als vanochtend en vanmiddag.
Het is warm in de stad, ook vandaag weer rond de 30 graden. Ondergronds in de metrostations is het nog veel benauwder. Ook op straat wordt er vanuit ventilatieroosters in het trottoir warme lucht van de metro de straat op geblazen en de airco's blazen de warme lucht vanuit de winkels en restaurants eveneens de straat op. Vanochtend hebben we na het ontbijt eerst kaarten gekocht voor de musical Jersey Boys op Broadway. Daarna zijn we gestart met de hop-on-hop-off bustour. Op dit punt neemt Kirsten het verslag van mij over. Met deze tour zijn we downtown New York afgereisd. Vanaf Times Square tot aan de haven en weer terug. Onderweg zijn we er onder andere bij macy's uitgestapt. Dit is net een soort bijenkorf, alleen dan een stuk groter, en ook veel duurder (helaas). Bij deze stop waren we ook dichtbij de empire state building, hier zijn we niet op geweest. De volgende stop was bij de Brooklyn Bridge, waar papa een foto van wilde hebben, die hij samen met mama gemaakt heeft. Ikzelf had zere voeten, dus ben ergens gaan zitten. Totdat er een groep streetdancers met een act begon, toen heb ik mezelf verplaatst, zodat ik alles vanaf de eerste rang kon zien. Na deze stop zijn we niet meer van de bus af geweest, en zijn we weer terug gereden naar Times Square. Na daar iets te hebben gegeten, hebben mama en ik nog een t-shirt gekocht, omdat we het koud hadden, en we verwachtten dat het in het theater ook niet zo warm zou zijn, dit was ook niet het geval. De musical, Jersey Boys, was heel mooi om te zien, en ook vooral om te horen. Veel nummers uit de jaren 60' en 70'. Voor papa en mama zaten er dus veel bekende nummers tussen, voor mij iets minder. Rond half 10 was de musical afgelopen, en we zijn dus nog over Times Square gelopen. Daar werden we haast verblind door het grote aantal felle reclameborden, en flikkerende lampjes. Wat overigens wel heel mooi is om te zien! Inmiddels zijn we weer terug in het hotel en maken we ons klaar voor onze laatste nacht hier. Morgen rijden we richting Williamstown, waar we één nachtje verblijven, om daarna door te reizen naar Toronto. New York was GEWELDIG!

• 11 Juli 2014 - 11:23

Henrike:

Wauw, wat een indrukken allemaal zeg. Veel plezier verder!

• 11 Juli 2014 - 12:15

Karin:

Hallo Astrid, Erik en Kirsten,
    Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Het lijkt me allemaal erg indrukwekkend. Super hoor, nu al een reis om nooit meer te vergeten. Ik blijf jullie met veel plezier volgen en wens jullie uiteraard nog heel veel indrukwekkende, mooie, leuke en vooral heel veel plezier toe.

groetjes, Karin

• 11 Juli 2014 - 16:37

Petra:

Geweldig!! Klinkt allemaal erg gaaf, en dat is het ook als ik jullie zo hoor! Veel plezier met het vervolg, we horen het wel.
    Liefs Peet en Co