Dag drie New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu Dag drie New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu

Dag drie New York

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg kirsten

10 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

We merken dat we na twee dagen nog niet helemaal het juiste dag- en nachtritme te pakken hebben. Gistermorgen waren we alle drie rond 4 uur al wakker. Ook na de drukke dag die we gisteren hadden en waarvan we redelijk moe om 22.00 uur plaatselijke tijd in bed rolden, waren we vanochtend opnieuw heel vroeg wakker. Slapen lukt dan niet meer, hooguit nog een beetje dommelen. 's Ochtends ontbijten we niet in het hotel maar we gaan "de straat op" om ergens een diner op te zoeken. Gekke dingen eten die Amerikanen als ontbijt, zoals pancakes, sausages, ham and eggs etc.
Daar moeten we aan wennen, maar er zit altijd wel iets bij dat we lusten. Koffie- en thee worden steeds bijgevuld en inderdaad is het waar wat ze zeggen: de porties zijn flink aan de maat. Vannacht is er een behoorlijk noodweer geweest aan de Oostkust. Gelukkig hebben we hier niets van meegekregen. Misschien hebben jullie hier wel iets over gezien en gehoord op de Nederlandse televisie?
Vandaag stond De Circle Line Boottocht op het programma, een tocht van twee en een half uur waarin je over 3 rivieren langs vele bekende gebouwen, 5 verschillende delen van New York en natuurlijk het Vrijheidsbeeld vaart. Na afloop hebben we wat gegeten en in dat restaurant hing gelukkig ook een beeldscherm waarop we van de wedstrijd tegen Argentinië de eerste helft hebben gevolgd. Op de weg terug hebben we de tweede helft gedeeltelijk gezien in een sportzaak (waar we toevallig waren omdat Erik nieuwe sportschoenen nodig had). De strafschoppenreeks hebben we niet gezien, maar de uitslag kregen we op straat wel door vanwege Erik's oranje poloshirt.... Helaas is dus Nederland niet door naar de finale, maar moeten we het doen met de troostfinale a.s. zaterdag. Jammer maar ze zijn verder gekomen dan we vantevoren hadden kunnen denken.
Morgen willen we een hop-on-hop-off bustour gaan doen en 's avonds nog naar een musical op Broadway. De kaarten daarvoor moeten we nog kopen, hopelijk gaat dat lukken. Zo dadelijk eerst maar even eten.
Tot de volgende update en veel liefs van Erik, Astrid en Kirsten

• 10 Juli 2014 - 19:35

Martin,Karin En Bas:

Leuke verslagen, en indrukwekkend om te horen hoe het daar is.