dag 13, Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu dag 13, Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu

dag 13, Orlando

Door: Astrid en Kirsten

Blijf op de hoogte en volg kirsten

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Dag 13 Orlando
Ook het laatste stukje van de reis gisteren ging voorspoedig. De vliegreis van Atlanta naar Orlando nam iets meer dan een uur in beslag. Gelijk konden we onze koffers ophalen en daarna de auto die we al hadden gehuurd. De rit naar het hotel was maar een kwartiertje, dus rond 22.30 uur waren we ingecheckt, precies op tijd om aan de bar nog een glaasje te drinken op mijn verjaardag.
Dat wij hier nu zo heerlijk vakantie vieren betekent niet dat we het nieuws niet in de gaten houden. Zo is ons zeker niet ontgaan dat er een vliegtuig is neergehaald dat vanaf Amsterdam is vertrokken en waarin veel Nederlanders zaten, waarschijnlijk door Rusland. Ook de toestand in Israël wordt hier veelvuldig in het nieuws besproken. We hebben ook via de App van de Twentsche Courant Tubantia op de tablet toegang tot het landelijke- en regionale nieuws, en weten we bijvoorbeeld dat het bij jullie waarschijnlijk ongeveer net zo warm (of zeg maar heet) is als bij ons. We hopen dat de beide opa’s en oma’s het heel kalm aan doen en er niet al te veel last van hebben. Het weer hier in Orlando is echt een heel verschil met dat van de afgelopen dagen, waarin het ook wel warm was, maar niet zo drukkend en benauwd als nu.
Vandaag was een onvervalst dagje pretpark: we zijn naar Sea World geweest. Een park waarbij je je het Dolfinarium moet voorstellen (maar dan zeg maar op de typisch Amerikaanse manier, alles groter dus) gecombineerd met een pretpark met achtbanen en alles erop en eraan. Shows met orka’s die zo hard met hun staart in het water slaan dat een aantal rijen met bezoekers (waaronder wij dus) drijfnat werden, dolfijnen, zeeleeuwen etc. we hebben het allemaal gezien. De achtbanen hebben Erik en Kirsten met z’n tweeën gedaan. Daar waag ik me niet aan, ik word al misselijk als ik ernaar kijk. Samen in de wildwaterbaan, dat dan weer wel. En in dit exemplaar werd je echt nat! Niet zoals bij sommige bij ons, waar je alleen voorin of achterin nat wordt. Ook werden we nog even extra nat gemaakt door een paar mensen in de boot die achter ons zaten, zij konden nog bij het water. We hebben ons hier dus prima vermaakt. Van de bijgeplaatste foto’s zijn er ook nog een paar van onze laatste dag in Washington, waarop we de Segwaytour hebben gedaan.

• 20 Juli 2014 - 19:55

Ike:

Veel leuke dingen gedaan dus in die korte tijd ( teminste vind ik ) het is hier heel warm een hittegolf 30 graden eergiseren 35 gisteren 30 vandaag ik heb heel veel met water gespeeld hier was het heel gezellig maar heel koud koud :) niet heus voor jullie huis hoef je je geen zorgen over te maken de bloemen krijgen genoeg water en alles blijft schoon gras wel een beetje nat heb perongelijk de sproeier te hard gezet maar dat is al weer droog laat maarweten wat jullie anders allemaal doen tot de volgende keer x x x ike ♥♥