Dag tien, Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu Dag tien, Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu

Dag tien, Washington

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg kirsten

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag aangekomen in het politieke centrum van de Verenigde Staten. Weer een heel groot verschil met het rustige Gettysburg. Onderweg hebben we nog naar een dorpje gezocht waar we wat Amish People en hun manier van leven konden zien, maar nadat we door een paar dorpjes waren gereden, en teleurgesteld waren over wat we daar zagen (auto's en geen paard en buggy, elektriciteit, etc van alles dus behalve Amish.) hebben we koers gezet naar Washington. Het navigatiesysteem kon eerst het goede adres niet vinden, dus stonden we ergens in een straat: geen hotel te bekennen natuurlijk. Gelukkig kon papa het hotel zo opzoeken op de navigatie, en kwamen we vanmiddag rond een uur of 3 aan bij het hotel. Inchecken kon alleen niet voor 4 uur omdat de kamer nog niet klaar was, dus hebben we eerst wat gegeten. Dit hadden we onderweg trouwens ook nog niet gedaan. Nadat we hebben ingechekt en onze koffers op de kamer hebben gezet zijn we richting het Capitool gelopen. Dit is het regeringsgebouw. Hier liggen ook nog een aantal grote gebouwen omheen (o.a. ministeries) die samen zo een groot complex vormen. Aan de achterkant liggen allemaal grasvelden waarop druk gesport werd. We hebben hier een paar uurtjes rondgelopen, en om 8 uur was er aan de achterkant van het Capitool een optreden van de "Presidents Own", een marine-band. Hier hebben we een tijdje naar zitten kijken en luisteren. Na krap een uur zijn we terug gelopen naar het hotel. Vanavond moeten we een beetje op tijd naar bed, morgen gaan we om 10 uur een toer van 3 uur maken met de segway door de stad. Het startpunt ligt een eindje van het hotel vandaan en na het ontbijt moeten we dus eerst met de metro. Om 9.30 uur worden we aan de start verwacht. We verheugen ons op deze activiteit, het is weer eens een keer iets anders.

• 17 Juli 2014 - 06:35

Annette:

Veel plezier vandaag. Groeten vanuit een tropisch Haaksbergen.

• 17 Juli 2014 - 10:40

Gerlinde:

Lieve familie,
    Mooie dingen lezen we. Wie weet komt je Obama nog tegen. Vast met vakantie. We wensen jullie nog heel veel plezier. We blijven jullie volgen in Oostenrijk.
    Hartelijke groet Fam. Brummelhuis

• 17 Juli 2014 - 10:42

Nanda:

Hoi Buurtjes,
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wat een indrukken doen jullie op zeg!Veel foto's lijkt precies om wat wij altijd zien in de Amerikaanse films (maar dan met andere acteurs ;)). Jammer dat de Amish People tegen vielen. Maar ja, volgens de Amerikanen lopen ook alle Nederlanders op klompen! Veel plezier nog de komende dagen. Groetjes van uit de Korenbloem.

• 17 Juli 2014 - 19:36

Wilma:

Dag Astrid, Erik en Kirsten,

Wat een mooie (voor ons bekende) indrukken doen jullie op. We maken onze reis gewoon nog een keer.
    Geniet nog van wat jullie nog gaan doen. Veel plezier morgen met de 3 uur durende Segway tour.
    Groet Wilma