Dag 15, Orlando-Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu Dag 15, Orlando-Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van kirsten hilderink - WaarBenJij.nu

Dag 15, Orlando-Miami

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg kirsten

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Vanochtend op tijd opgestaan en dus ook vroeg aan ´t ontbijt. We laten Orlando achter ons, dat we ons zullen herinneren als een gebied dat als het ware één groot pretpark is. Hier liggen namelijk de Disneyparken, Universal Studio’s en Sea World. Ons hotel was een "good neighbour" van Disneyworld en het waren dus voornamelijk toeristen die voor dit park en de andere parken kwamen. Dit waren dan ook veel gezinnen met kinderen. Wij hebben alleen, zoals we in ons verslag van eergisteren hebben vermeld, Sea World gezien en dat vonden we genoeg, in Euro Disney zijn we immers al geweest.
Vandaag zijn we naar het Space center geweest. Het Kennedey Space Center ligt op een uurtje rijden van Orlando. We zien hier de Challenger Atlantis, kijken naar een 3D film, en natuurlijk bekijken we alles wat er zo’n beetje tentoongesteld wordt en de achtergrond daarvan. Kirsten ervaart hoe een astronaut zich voelt vanaf het moment van de lancering van een spaceshuttle totdat je buiten de dampkring bent (in haar eigen woorden: je wordt heel hard heen en weer geschud). Ook kun je nog met diverse simulatoren handelingen nabootsen, zoals een landing. Een leerzame dag dus, weer een heleboel nieuwe dingen gezien en gehoord. Rond 16.30 gaan we op weg naar Miami, dat nog een stuk zuidelijker ligt; het kost ons nog tot 19.30 uur om daar te komen. Gauw de koffers op de kamer gezet, ons een beetje opgefrist, de auto in de parkeergarage verderop gezet en daarna wat gegeten. Het is hier in deze omgeving een drukte van belang, het lijkt wel een boulevard zoals je deze in Zuid-Europa ’s avonds vaak ziet. Veel restaurantjes, muziek, ontzettend veel mensen en winkels die nog open zijn. De komende dagen willen we gebruiken om een beetje uit te rusten, we hebben een mooi hotel met een supercool zwembad waaraan het goed toeven zal zijn. Wel staan de Everglades nog op het programma als iets wat we graag willen zien en ook zou het leuk zijn als we nog naar een sportwedstrijd kunnen in de avond. We houden jullie uiteraard op de hoogte.